Ännu en gång

Ännu en gång,

närmar jag mig

 i hopplös ödmjukhet.

Vill inget hellre än att vara där du är.

Kom du helige,

 dra mig nära,

 dra mig intill dig,

 rena mig oh Gud.

 Du som är mitt hjärtas kär,

 du som formar och helar,

 forma mig på nytt jag ber.

  Som leret i din hand vill jag vara,

 mjuk och formbar,

 alltefter  din vilja blir jag till den du vill.

 Kom du helige,

 jag längtar efter dig,

 efter din närvaro i mig.

 Kom ta mig som jag är,

 du är min skapare,

 min makare,

 i din hand blir jag till.

Ännu en gång

 kommer jag till dig,

ber jag dig,

visa dig för mig.

 Jag längtar efter dig.

 Min mun känns torr

och jag törstar efter dig

  Som ett litet barn behöver jag dig ,

 du är min fader och jag ditt barn .

 Upprätta mig

 och få mig att leva,

 det liv du förberett åt mig.

Ännu en gång

 jag ber dig min Gud 

 att få känna dig nära ,

 bryt ner mig min Gud

och forma mig på nytt.

 Jag ger dig mitt liv

ännu en gång,

ja gång på gång.

Kommentera

