God morgon , min vän

Mmmm, jäsp, tittar på klockan… som jag trodde, 04:00 dags att kliva upp från den varma sköna sängen. En helt ny dag ligger framför. Ett tomt oskrivet blad. Trevar mig fram till toaletten innan jag tänder lampan och där inne möter mig dina ögon i speglen.

God morgon min vän! Jag ler mot dig. Tänk att du varje dag möter mig när jag vaknar, sover du aldrig eller..? Varje morgon finns du där och önskar mig en god morgon, ett underbart sätt att börja dagen på.

Går ut i köket och sätter på kaffet. Det måste man ha på morgonen, fixar till smörgåsen som jag ska ha med till jobbet och sätter mig sedan i favoritfåtöljen för att äta dagens rätt. Dagens rätt , ja jag kan kalla det så, dagen bibelord skulle andra kanske kalla det, men eftersom Guds ord är som mat för vår själ så för att vara lite käck kan man ju döpa om den. Jag öppnar Guds ord och låter dig tala till mig, du vet precis vad jag behöver för den här dagen och dina ord mättar mig och får följa mig under min dag på jobbet. De får ligga i mina tankar och gro, kanske blir dem till ett blogginlägg, kanske bevarar jag dem endast i mitt hjärta.

Du min vän förgyller min dag, ditt god morgon , blir till en konstant konversation med dig under dagens lopp. Ett utbyte av tankar och funderingar, dina ord ger liv, och liv i övernog. När svårigheter kommer, när problemen hopar sig, när ensamheten knackar på dörren, när hoppet har tappats, då finns du där, ger mig lösningar, kraft , sällskap och nytt hopp. Min vän, vad vore min dag utan dig?

När jag tittar tillbaka på dig i speglen ler jag och säger: God morgon på dig också min vän, är du redo att leda mig idag? Du ser på mig och ler: Alltid redo

One response to “God morgon , min vän

  1. Som manna, ny fräsch varje morgon!

Kommentera

