Djupare, än djupare

Jag dyker i,

dyker ner i ditt ord

låter det få omsluta mig på alla sidor.

Djupet lockar.

I djupet av ditt ord

öppnar sig nya vägar, möjligheter, insikter

ja en helt ny värld öppnar sig.

Tar ett djupt andetag

och dyker ännu lite djupare,

där i djupet hittar jag skattkistan ,

full av hemligheter

och i ordet uppenbaras svaren

på livets svåra oändliga frågor.

Djupare, jag måste än djupare,

plötsligt verkar gårdagens djup så grunt.

Måste söka svaren,

måste mätta min hunger,

måste låta mig få genomdränkas av ditt ord.

Jag dyker i,

kastar mig i,

på vilket sätt spelar mindre roll ,

bara jag får komma till djupet,

djupare än igår,

jag vill komma så djupt det går.

One response to “Djupare, än djupare

  1. Herren är vän med dem som fruktar honom, och de får insyn i hans hemligheter
    Ps 25:14

Kommentera

