Det händer överallt

 Det händer överallt. Små vardagsmirakel, stora mirakel och under som faller i glömska eller bara tillskrivs någon annan. Helanden , ekonomiska mirakel, Guds hand i oväntade situationer, det är sådant vi behöver dela med oss av till andra för att öka vår tro. Att höra om dessa mirakel och under mitt i vardagen  gör att vår tro stärks och vi får öppna upp våra andliga ögon för att kunna se det som faktiskt händer i vårt eget liv, de dolda miraklerna och välsignelserna.

Låt oss idag hjälpa varandra att öppna ögonen och upptäcka vilken stor Gud vi har. Låt oss ge äran till den som äras skall. Idag önskar jag en respons från er läsare. Jag skulle önska  att just du ville kommentera, ge ditt vittnesbörd vad Gud har gjort för mirakel i ditt liv. Dela ditt mirakel med oss och hjälp oss att öka på vår tro och öppna våra ögon .

KANSKE HÄNDER DET ETT MIRAKEL JUST NU!

4 responses to “Det händer överallt

  1. Godmorgon syrran.
    Jag låg en morgon för lite mer än ett år sen, ångesten hade gripit tag i mig. Jag var på väg o skulle ge mig iväg till den person som då var mitt stora stöd, men ”något sa mig att jag inte skulle det”. Jag gick tillbaka till sängen o var jätteledsen. Så plötsligt blev jag så frustrerad, vill inte ligga kvar. Gick upp för o ta en dusch, och där kom det som till mig att jag skulle gå upp till den stora kyrkan o sätta mig. Kände glädje i mitt inre när jag fick tanken. SAgt o gjort, jag gick dit. På vägen dit så kom ytterligare en tanke till mig, en önskan om att träffa någon att samtala med. Ja jag gick in. Framme vid altare bad o grät jag omvartannat. Någon kommer in, vill inte titta upp. NÅgon går ut. Efter en stund när jag sitter på trappan upp till altaret kommer det en kvinna fram till mig. Hon frågade-Vill du prata? Gissa om jag blev glad, och tänkte tack Gud för att du hörde min bön o önskan o prata med någon. NÅja vi började prata, efter en stund så frågade hon om jag ville träffa en präst o prata med, och då blev jag ju än mer lyckligare. Det hör till saken att jag under hösten hade tittat på ett program om en tjej som gick runt och samtalade med danska präster. Redan där kände jag att jag skulle vilja prata med en.
    Jag ringde min kollega o skulle höra om hon eventuellt kunde ta min första timme på jobbet, och till min stora förvåning så kunde hon, hon tog hela kvällen sa hon. Normalt sett brukar hon aldrig kunna hoppa in för mig, eftersom hon är engagerad mycket i ABF.
    Nåja, redan samma eftermiddag fick jag då träffa en kvinnlig präst som är sjukhuspräst. I två timmar satt jag o grät o samtalade med henne. Hon gav ett kunskapens ord till mig vilket gick som ett svärd in i mitt hjärta, men som jag behövde höra.
    Prästen ville träffa mig efter 2 dagar. Och på dom dagarna hade Gud gjort under med mig. Det kändes som om livet kommit tillbaka, jag hade börjat älska Jesus igen på ett nytt sätt. Ja jag kände mig verkligen förvandlad.
    Prästen log när vi träffades nästa gång. Jag sa-det här är verkligen ett Herrens vägledning i detta som hänt. Hon log brett, ja verkligen sa hon. Så berättade hon om den där personen som hade kommit in i kyrkan först, det var en präst som inte var från denna stad. Han hade fått en ingivelse att gå in i kyrkan. Där såg han mig, och på så sätt kunde han förmedla vidare till de på församlingshemmet.
    Jag går fortfarande o pratar med denna kvinnliga präst.
    Har varit en stor hjälp för mig på min väg.
    Tack Jesus för Majkin, prästen, tack för Din vägledning, tack för Din omsorg.

    • tack för att du ville dela detta och hjälpa oss att se hur stor Gud är. Det visar att Gud har omsorg om oss och att han finns där även när han inte syns. Han vet våra behov,och han har räknat varje litet hårstrå på ditt huvud. Skulle han då inte veta vad vi behäver och när?

  2. Hejsan,

    Ja här var det ett jobb som kom i min väg som känns som ett mirakel ❤ Efter månader av oro och ångest pga personliga förluster och att pengarna inte räckt till alls och skulderna växt kan jag nu äntligen börja leva igen med ett helt annat lugn inombords, som gör att min dotter får en bättre och gladare mamma. Ett lugn har spridit sig i min kropp, men jag har lärt mig mkt på den här vägen och tiden, och min tro har stärkts och jag är hemma igen för det är så jag känner det i Vår Herres närhet. En sak jag längtar efter nu är att när min första lön kommer så ska Livia och jag åka och handla MAT, åka till Maxi och känslan av att få handla hem mat för att det är gott inte bara det där minsta lilla för att pengarna inte räcker….Mat mat mat så gott!! Så ja det har varit tufft, ensamt och mkt tårar men jag värdesätter pengar på ett annat sätt och det betyder inte allt men det betyder mkt när man inte har dom… Tacksam för mina vänner och familj som funnits i min närhet under den här tiden. Så nu börjar ett nytt kapitel, en vän skrev en gång till mig just så här: Att nu börjar ett nytt kapitel i Sagan om Marie och just så känns det nu, känns mysigt att skriva det och att alla har vi våra sagor som Gud skrivit om och till oss och lyssnar vi till Honom så tror jag att den sagan kan inte bli annat än vacker =) Trots svårigheter och smärtor vi ibland får gå igenom….Så min tacksamhet att ha fått ta emot Honom i mitt liv och att ta det steget för ett antal år sen är idag stor och glädjefull!

    Det var lite från mig… Kram Marie

    • Tack Marie att du ville dela med dig av ditt mirakel. Jag kan verkligen förstå att det kändes som ett mirakel att få ett jobb när man verkligen behöver det. Man får vara tacksam att Gud under prövningens tid fanns där vid din sida och ändå såg till dina nödvändigaste behov,men säkert fanns där en mening med prövningen också. I alla prövningar växer vi som människor och i Gud, genom att vi börjar att förlita oss mer och mer på Herren för att vår egen kraft inte räcker till. Jag kan bara föreställa mig frustrationen att inte kunna ge sin dotter det hon behöver. Men Gud är god och han har omsorg. Tack Gud för Maries mirakel, och tack för att hon får börja skriva på ett nytt kapitel !

Kommentera

