Din kärlek

 Din kärlek omsluter mig

Din kärlek få mig att le

Din kärlek betyder allt för mig

 Din kärlek gör mig fri

 Din kärlek gör mig levande och stark

 Din kärlek befriar mig

Din kärlek ser inte mina fel

Din kärlek tolererar mina brister

 Din kärlek formar mig

Din kärlek gör mig hel

 Din kärlek genomskådar mig

Din kärlek trasformerar

 Din kärlek  bär mig

Din kärlek lyfter mig upp

Din kärlek tar aldrig slut

 Din kärlek är för evigt

 Din kärlek får mig att växa

 Din kärlek ger mig kraft

 Din kärlek är nådefull och god

 Din kärlek ger hopp till en brusten själ

 Din kärlek omsluter mig på alla sidor

 Din kärlek vill mig väl.

Om din kärlek inte funnits i mitt liv,

 vad skulle det blivit av mitt liv då?

Allt skulle saknas,

 men skulle vara tvungen att leva ändå

Ett liv utan dina välsignelser

och utan din nåd

Ett liv utan dig

borde inte få kallas liv

 Åh Jesus, jag älskar dig!

2 responses to “Din kärlek

  1. Man blir varm i hjärtat när man läser en sån här text som du skrivit. Ett leende blir större o större för var rad man läser.
    Kom på en text som jag för ett tag sen skrev:

    -Tänk det finns en man som gav sitt liv för mig
    Kan väl en kärlek bli större än så
    Han gick i döden för mig
    Han gjorde det helt frivilligt, för min skull
    Hur kan någon älska så mycket
    Hur kan någon älska just MIG så mycket
    Så ofattbart o förstå, men det är sant
    Och det otroliga är, att det var inte bara för mig
    Det var för alla han dog
    Och då blir det ännu större
    Kan någon älska så mycket att man ger sitt liv?
    Ja det fanns en som kunde, och som gjorde det.

    Ha en mysdag Syrran

Kommentera

