Bara några små ord…

 Älskade vän, så många gånger som jag svikit dig,

så många gånger jag har gjort fel,

men ändå finns du alltid där,

 med en utsträckt hand,

för att lyfta mig upp,

 smeka min kind,

 torka mina tårar,

för att skratta med mig när allt blir galet,

för att ge mig kraft när benen inte bär,

när knäna viker sig, 

och för att ge glädje i sorgen.

Du är den samme vad som än händer,

hos dig finns ingen stängd dörr.

Den står för alltid på vid gavel för mig.

Din stora famn är min trygga hamn.

Du väntar på att få omsluta mig,

 med dina starka armar.

Du min älskade, ofattbar är din kärlek till mig,

utan orsak och helt oförtjänt.

Omätlig i storlek.

Inget jag gör eller har gjort

kan få dig att älska mig mindre,

inte heller något jag gör eller kommer att göra

kan få dig att älska mig mer.

Du älskade mig först…

din kärlek är den som är störst.

Underbare Jesus, jag älskar dig.

Tack att du gav ditt liv för mig.

One response to “Bara några små ord…

  1. Mycket vackert skrivet från hjärtats innersta rum!!

Kommentera

