Pappa Gud

 Gud, du som är min pappa

 du som bor där uppe i himlen

ditt namn , jag ber, låt det bli helgat

och ditt rike låt det få bli verklighet.

Jag ber att din vilja ska få bli till

där uppe där du är

och även här nere hos mig.

Snälla du, vill du hjälpa mig att se till

att jag får allt jag behöver,

mat, kläder och annat som jag har behov av,

och jag ber dig att du ska förlåta mig

allt vad jag har gjort fel emot dig och mot andra,

så vill också jag förlåta dem som jag har retat mig på,

 eller som har sårat mig.

Och du Pappa, hjälp mig att stå emot alla saker som lockar

som inte är bra för mig,

för du räddar mig från allt som vill mig illa,

 för riket, himmelriket det tillhör dig,

 makten , ja all makt den är din,

och härligheten som ska komma likaså

för alltid och i evighet

Amen

Kommentera

