Ditt lov

 Du finns i himmelen, Du finns här på jorden. I havets vatten och på land. I min litenhet ser jag Din väldighet, i min svaghet Din styrka. Du håller allting i Din hand. Inget sker utan Ditt godkännande, Du är universums härskare. Du är alltings början, mitten och slut.

När jag ser Din väldighet förundras jag och frågar mig hur Du kan bry dig om lilla mig. Men Du känner varje andetag, varje tanke som jag har. Mina läppar vill prisa Dig för alltid. Hjärtat smälter inför Dig. Att leva i Din närhet betyder allt för mig.. Jag önskar inget hellre än att tjäna, på alla möjliga och tänkbara sätt. Du fyller mitt inre med jubel. Nåt mäktigare än Du har mitt öga aldrig sett.

Låt lovet stiga upp till himmelen, som en välbehaglig doft till Dig. Låt min lovsång här på jorden, få komma från djupet av mitt inre. Den går från mig till Dig. Ingen , nej ingen annan är ju värdig, att bli upphöjd så som Du. Jesus Kristus , världens räddning, ta emot min hyllning nu. Äran makten och härligheten, ja den är bara Din. Från jordens begynnelse till dess slut, all min kärlek den är Din.

4 responses to “Ditt lov

  1. UNDERBART!!! Jag kan bara instämma med ett AMEN och ett högt HALLELUJA!!! Kram till dig,Tillbedjare!!!

  2. Tuuuuuuusen takk for et herlig inlegg!!!!!!
    Jeg ble så velsigna når jeg leste det!!!!!!!
    Har det ganske tøft om dagen,men kjenner jeg begynner og komme meg litt nå.
    Æren gir jeg til Jesus og alle dere kjære bloggevenner.
    Må Gud rikelig velsigne dere alle.AMEN!!!!!!!
    Du er hjertelig velkommen til og besøke bloggen min.
    Hilser deg og din familie med:
    2 Krøn.7 vers
    15 Nå vil jeg ikke lukke øynene, men lytte til hver bønn som stiger opp fra dette sted.
    16 Jeg har utvalgt og vigslet dette hus for at mitt navn skal bo der til evig tid. Mine øyne og mitt hjerte skal alltid være vendt mot det.
    Hilsen Jan Samuel.

    • Tack Jan Samuel för de orden, jag ska nog ta och titta in hos dig också, gjorde en liten avstickare där som hastigast för ett tag sedan men det tål att tittas på igen. Gvd och kom ihåg att Jesus är med dig även när han inte syns.

Kommentera

