Det är inte för sent

   Tiden rinner iväg, du känner att livet rinner dig ur händerna. Inget hinner du, allt bara rusar och du tycker att det bara är att hänga med i svängarna. Svårt är det , för det går fort. Du tänker på allt som har hänt , som du skulle velat göra annorlunda och tänker på allt du borde gjort.

Du borde sagt till dina nära att du älskar dem lite oftare, du borde tagit tillvara på tiden med dem på ett bättre sätt. Du borde ha tänkt mer på andra , inte varit så självisk och …ja och så var det det där med Gud. Det var ju så skönt när man var barn och hade den där enkla rena barnatron, så okomplicerad och full av tillit. Tänk om  man hade haft den nu….Så många saker man borde gjort men nu är det för sent, finns ingen tid kvar.

-Hallå, Jesus här, vet du jag har en sak att säga till dig. Jag har väntat på dig. Väntat på den här dagen, när du skulle önska att du var tillbaka i barnatron. Vet du, det är inte för sent. Du kan komma dit just nu. Jag är den samme igår, idag och i evighet, gräset torkar vissnar och dör men mitt ord består. Mitt ord som säger : 9.  ”Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta
tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du
frälst.
10.  Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig, och genom munnens
bekännelse bliver man frälst.” ( Rom 10:9)

Det är inte för sent.

2 responses to “Det är inte för sent

  1. Kan ibland avundas min 4-åring som så enkelt och naturligt tar för sig av livet. Vill hon ha min uppmärksamhet så ser hon till att ta den. Säger jag att hon får hela godispåsen så tar hon för sig, hon blygs inte och säger ”men inte ska väl jag”. Hon vet vem hon är och vems dotter hon är, att hon får sitta i mitt knä när hon vill. Just så ska vi vara inför vår Fader också – vi ska veta att vi är hans barn och vi ska kunna krypa upp i hans knä när vi vill och ta för oss av hans kärlek.
    Den barnatron vill jag leva med hela tiden.

Kommentera

