När jag säger…

  När jag säger att jag är kristen

ropar jag inte ut att jag är bättre än alla andra eller felfri

utan jag säger att jag behöver Jesus varje dag i mitt liv.

När jag säger att jag är kristen

menar jag inte att jag är utan synd

nej tvärtom, jag vet att jag är en syndig människa

som utan Guds nåd skulle vara förlorad.

När jag säger att jag är kristen

pekar jag inte på hur bra jag lever mitt liv ,

 utan på att jag var vilse men nu har jag funnit vägen,

vägen till Gud.

När jag säger att jag är kristen

menar jag inte att jag är stark,

 utan att jag i mig själv är svag

och att jag behöver Guds hjälp varje dag.

När jag säger att jag är kristen

visar jag inte på min framgång

utan medger att jag gör fel

och att jag behöver Kristus som renar

och ordnar upp mitt oordnade liv.

När jag säger att jag är kristen

säger jag inte att jag är perfekt

för mina fel och brister är väl synliga,

men jag visar att Gud Han älskar mig

precis som jag är,

och att jag är värdefull i Hans ögon.

När jag säger att jag är kristen

menar jag inte att jag är som ett helgon

 utan att jag är en vanlig enkel människa

som är beroende av Guds nåd i mitt liv.

När jag säger att jag är kristen

är det inte för att få dig att känna dig mindre

utan för att visa dig att det finns ett hopp

När jag säger att jag är kristen

medger jag att Jesus är Herre i mitt liv

och att Han är min bästa vän.

När jag säger att jag är kristen

är det för att jag vill ge dig det bästa som hänt mig.

2 responses to “När jag säger…

  1. Väldigt bra,det grep tag i mitt hjärta!!! Tack för att du delade med dig!!! Kram!!!

Kommentera

