Springer du ifrån något eller till något?

I once ran from Him but now I run TO Him…

Hur är det? Flyr du från något? Flyr du från mig, Gud? Vet du att jag,Gud, jag kallar på dig och ropar på dig, jag till och med skriver ditt namn med stjärnorna på stjärnhimlen denna sommarnatt, men du blundar, slår dövörat till och springer din väg. Varför flyr du? Vad tror du det kommer hända för hemska saker om du låter mig få komma ifatt dig? Tror du att jag vill dig illa? Nej jag vill bara vara din Fader , och en Fader vill bara väl för sina barn.

Varför springer du åt fel håll? Nej vänd om istället och spring rakt in i mina öppna armar , som inget hellre vill än att omsluta dig och ta dig i  famn. Jag väntar på dig  och hoppas att du en dag ska förstå hur mycket jag älskar dig. Jag hoppas i det tysta att du ska vända om och komma mig till mötes. Hoppas och längtar, längtar och väntar. Tålmodigt. Jag tränger sig inte på, tvingar ingen, jag jagar dig inte med blåslampa, jag bara väntar tills stunden är inne och du upptäcker att du är på väg åt fel håll. Jag vet att du inte kan fly för alltid.

Så vilket håll springer du åt?

2 responses to “Springer du ifrån något eller till något?

  1. Vill bara lämna ett livstecken – du är inte glömd. Läser just nu ikapp en del som jag missat. Tar till mig och begrundar. Sommaren tar så mycket av min uppmärksamhet så bloggandet kommer i andra- tredjee, fjärde hand – nu finns det ju dessutom kantareller att plocka 😉
    Skriv på och var välsignad! Kram!

    • Ja , det verkar som om det är fler än du som tar bloggsemester. Var välsignade alla och njut av semestrandet. Jag håller ställningarna 😉
      Min semester får komma vid annat tillfälle.

Kommentera

