Det räcker med ett enda

Det finns saker som det faktiskt är tillräckligt med en enda för att  förändra allt. Saker som när du ställs inför dem  så ställs du inför ett val. Varje dag , flera gånger om dagen ställs vi inför olika val men med många av valen tar vi besluten utan att egentligen tänka, de kommer så naturligt. Man kan leva ett tag på det viset men inte i långa loppet.

Annat kan det då vara när man ställs inför de här svåra valen i livet. De som man vet kommer att förändra saker och ting i din tillvaro. Sådana val kan vara mycket svåra att ta, de kan producera ångestkänslor och obeslutsamhet och man skjuter upp det oundvikliga, nämligen att man tar ett beslut.

För att kunna ta beslut kan man fråga sig vad det är jag är rädd för i det nya som kommer om jag tar just det beslutet. Man kan försöka se konsekvenserna av beslutet och utvärdera dem innan. En sak som det faktiskt räcker med en enda för att förändra allt är det beslutet man tar när man bstämmer sig för att följa Jesus. Ett beslut som för många är ett stort och svårt beslut. Det innebär ju att du lämnar ditt gamla liv och får ett nytt tillsammans med Jesus. Det är ett beslut som kan förändra hela din framtid om du tar det och som kan förvandla din klagan till dans.

Ser du din framtid idag och den ser inte ut som du hade tänkt dig, den är mörk och dyster och inom dig finns ingen glädje , bara klagan, då har tiden kommit för dig att ta det där enda beslutet som faktiskt kan förändra allt. Ett erbjudande från Jesus, som du inte kan bortse från längre. Ett beslut i ditt liv är på sin plats , och frågan är denna: Vill du att Jesus ska få bli Herre i ditt liv? Vill du lämna allt och följa mig? frågar han.

Om du vill ta det där beslutet idag så hjälper jag dig gärna. Lämna en kommentar  eller sänd mig ett mail så hjälper jag till.

Lämna en kommentar