Rummet längst in

I mitt hjärta finns många rum, somliga är stora, andra är små. Vissa är låsta och tillbommade och ingen har längre tillträde till dem förutom vaktmästaren, du vet han som går omkring med den stora nyckelknippan som innehåller nycklar till allt. Man kan strosa omkring i bland de långa korridorerna av rader av rum , och kika in i varje rum och , det lustiga är att korridorerna verkar aldrig ta slut. När du har kommit fram till hörnet eller slutet på en , så börjar en ny i direkt anslutning till den andra. Denna korridor är lika full med rum som alla de övriga.

Ibland kommr jag på mig själv med att ta en promenad i dessa korridorer. Kikar in där jag kan komma in och helt enkelt går förbi de dörrar som är stängda och låsta. Mitt mål på dessa promenader är rummet längst in. Det rum där jag finner Dig. Där inne finns frid och glädje. Där finns Du! Du som är mitt hjärtas vaktmästare. Det är du som har mitt hjärtas stora nyckelknippa och Du vet vilka dörrar som jag får lov att besöka. När jag kommer dit, till rummet längst in, släpper Du allt och ägnar Dig åt att följa mig och guida mig genom korridorerna. Du låser upp dörrar och öppnar dem, ibland stänger och låser du dem igen, men oftast lämnar vi en sådan dörr öppen när vi går därifrån. Våra promenader kan vara länge , men de kan också vara över på några minuter, i vilket fall som helst är dessa promenader den bästa stunden på dagen, för då får jag gå tillsammans med Dig. Det verkliga målet med dessa promenader är att få komma till rummet längst in och få umgås med Dig. När ska vi ta nästa promenad? Nu? Ja , jag kommer, jag är redan på väg….

Kommentera

