Favoritkontakten

Våra liv är fulla med kontakter, relationer. Kontakter , vänner och bekanta i verkliga livet som vi träffar personligen , ansikte mot ansikte, men också kontakter vänner och relationer som vi har via sociala medier . Vi kan ha flera hundra kontakter i våra kontaktlistor, massor med vänner som vi umgås med i etern. Vi har de indelade och rangordnade i olika grupper. Säkert har du en lista med favoritkontakter. Sådana som du ofta brukar prata med eller umgås med via nätet. Jag har också det, jag erkänner, men min absoluta favoritkontakt finns inte med på någon lista.

Han har inte ens Blackberry, Iphone eller Android. Han har inte facebook,men han är ändå min bästa vän. Han använder inte Twitter, men jag följer honom, och kan du tänka dig att även fast han inte ens har internet så är jag i konstant kommunikation med honom. Han kan få bli din favoritkontakt också om du vill.

Vem han är? Ja, en liten beskrivning kanske är på sin plats. Han är kung, min broder, min bästa vän. Han är den jag går till i alla lägen, han vet allt och har all makt. Han är ödmjuk, rättfärdig och kärlek flödar ut från honom. Han är livet självt. Hans namn…?

JESUS KRISTUS

Kommentera

