Håll alla dörrar öppna

Härom dagen gick jag igenom lite grejor en person som stod mig nära hade lämnat efter sig. Bland sakerna hittar jag följande ord på ett papper. Jag började läsa… vet inte vem som skrivit  dem eller något om varifrån de kommer , men de fastnade i mig och jag skulle vilja dela dem med er.

Håll alla dörrar öppna

Du som låser om dig försiktigt och sen väntar på nåt gott

Du vill vinna högsta vinsten fast du inte har köpt nån lott

Om du vill att det ska hända som förändrar och skakar om

Så håll alla dörrar öppna så får du minnen du aldrig kommer ifrån.

De kan vänta där bakom hörnet att du själv ska komma dit

Eller bara drämma till dig så du aldrig blir dig lik

Katastrofer eller under eller livets längsta skratt

Så håll alla dörrar öppna så får du stunder du själv kan ta ifatt.

Varje gång jag stack fram handen efter livets karamell

Fick jag alltid nåt tillbaka i form av en kyss eller en smäll

Om jag växer eller går sönder, står jag ändå aldrig still

Så håll alla dörrar öppna så att livet kan nå dig när du vill

Så håll alla dörrar öppna , låt det blåsa i ditt liv

Och låt vara att det smäller bara det inte går spårlöst förbi

Det är livsfarligt att leva , man kan faktiskt rent av dö

Så håll alla dörrar öppna för en dag är det dags att ta adjö.

Ja, håll alla dörrar öppna – för nyfiken vill jag inte dö!

¤(¤(¤(¤(¤(¤(¤(

Ja , jag tar nog och öppnar mina dörrar, på vid gavel…

6 responses to “Håll alla dörrar öppna

  1. Tack för att du delade dessa fantastiska rader med mig! De gick verkligen på djupet och fick mig att tänka efter på ett positivt sätt! Tack! Önskar dig en riktigt fin helg!

  2. Tack för allt jag kan läsa och skriva i mitt andra liv.
    tacksam för den jag är
    Alva Ivarsson

  3. åh Alva, vad roligt du har hittat hit. Stor kram på dig

  4. Härlig text!!!!!!!!!
    Det är spännande att var nyfiken på livet, men det är även ett chanstagande. Men att stå sidan om livet o bara se på, nääää det vill jag inte.
    Livet kostar tårar, men det vinner även massor med glädje.
    Att låta dörrar vara öppna o svepas med av livets dans, det gör mig levande.
    Kram på dig kära kloka syster.

  5. Ja Ingalill det tyckte ja också. Livet kan vara både med och motgång, men det är nog bäst så, så att man inte glömmer bort ATT man lever.

Kommentera

