God

God , helt enkelt god, ett alldeles för litet ord för att beskriva dig min Gud , du låter dina välsignelser falla. I solens strålar, i regnets strilande, i vindens sus,överallt finner jag dina välsignelser.

God, så god, att inte orden räcker till ,även om det regnar där ute, så finns glädjen som värmer mitt hjärta, som en inre lysande sol, glädjen att få ha dig i mitt liv.

God faktiskt helt enkelt god, så underbar är du, men så liten och obetydlig är jag. Och undrar gör jag varje dag, vad har jag gjort för att förtjäna denna godhet?Vem är jag och vad är mitt hus för att du ska ha låtit det komma till detta, alla dessa välsignelser?

Förundras gör jag, över din godhet och din nåd. Tacksam, så oändligt tacksam, höjer jag min röst till dig och erkänner att du min Gud, är god , rakt igenom god. Nej ingen finns, inte en enda som kan liknas vid dig. Ingen.

För du är en god Gud

( 2 Sam 7:18)

Kommentera

