Vad hände?

 Var är de? Var är dina drömmar? Tog någon död på dem med sin kritik? Det fanns en tid i ditt liv där du var fylld av drömmar och visioner. Du skulle göra dit ena och det andra och världen låg för dina fötter. Ingenting verkade kunna stoppa dig.

Vad hände? Vart tog de vägen? Var är dina drömmar nu? Kvar finns bara minnena, om ens det. Bara bitterhet och ånger,självömkan och besvikelse. Lät du din skäld falla så att någon fick fritt tillträde för sina pilar kryddade med kritik. Dessa pilar som så gärna vill träffa målet, dina drömmar. Lät du de bli skjutna, dödade av dessa pilar?

 Ett liv utan drömmar och visioner är ett tomt liv , ett dött liv , därför …

Blås nytt liv i dina drömmar, låt Guds ande få blåsa liv i förtorkade ben (Hes 37:1-14) och låt Honom få ge dig nya visioner och drömmar.(Joel 2:28) Det är inte för sent… det är aldrig för sent!

2 responses to “Vad hände?

  1. Nu kunde jag läsa detta jag skrev till dig om. Alltså att du skrivit om drömmar. Så bra. Kanske inte riktigt orkar drömma? Man tror inte så mycket om sig själv när man gått hemma i tio år. Gud kan, jag vet, men ändå… Jag får börja i det lilla. Blogg och så. Och jag har radion! Tack att du skriver!

    • Att drömma är nödvändigt. Stora eller små drömmar, det har mindre betydelse, men drömmar måste man ha. Börja dröm en liten dröm, den kan alltid växa med tiden. Att ha radion verkar vara en utmärkt början på en stor dröm skulle jag vilja säga.
      Fortsätt drömma!!

Kommentera

