Till din tjänst

 Mästare, Herre, jag hör din röst. Här är jag, till din tjänst, alltid redo, alltid redo att gå dit du kallar, dit du sänder mig. Att göra det du vill. Du får använda mina händer, fötter, armar, ben och kropp, ja hela jag är i din tjänst.

Ett verktyg i din hand,… vad ser du för användbart i mig? Det är en fråga som jag ställer mig gång på gång. Svaret har jag inte men till ditt förfogande finns jag alltid. Mästare , Herre, här är jag, alltid redo, varje dag. Även när jag inte förstår, försöker jag gå dit du vill att jag går. Ja även när allt verkar ologiskt och konstigt vill jag lita på att du vet allt och har den fulla överblicken.

Ja, jag är i din tjänst, alltid redo att lyssna , att höra din röst. Eller försöker i alla fall, det är min tröst. Att tjäna det är inte lätt. När, var, hur, på vilket sätt? det är sådant du måste visa mig med ditt ord , genom ditt ord, Mästare för att vara i din tjänst, att bli använd av dig , det är allt för mig.

Kommentera

