Kraften i en tanke

Har du tänkt på en sak? Hur stor makt en tanke egentligen kan ha. Vilken inverkan en enda liten negativ tanke kan ha på ditt liv. En enda liten negativ tanke kan få hela dig att bli pessimistisk och deprimerad. Visst är det underligt.

Därför skulle jag vilja säga: ”Tänk på vad du tänker”.

Om du låter dina negativa tankar finnas i din hjärna och inte rensar bort dem så fort de dyker upp , kommer de att kontaminera alla tankar som du har i ditt huvud. Precis som med surdegen. Ett liten klick surdeg i degen syrar hela alltet.

Om du till exempel tänker att nåt är tråkigt, så kommer du att tycka att det är tråkigt. Om du tänker att du inte ska klara något kommer du inte heller att göra det. Tankarna har makt över oss, men vi kan ta makten över tankarna och inte låta dem besegra oss. Släng ut negativa och pessimistiska tankar, och för in positiva och glada tankar och du kommer att se att livet kommer att verka annorlunda.

Så tänk på vad du tänker… det kan löna sig.

2 responses to “Kraften i en tanke

  1. Du räddade verkligen min dag!

    Kom precis hem från en hektisk kväll .Mörka tankar om mitt liv dök upp o jag blev genast deprimerad, o allt gick ut över mina underbara föräldrar . Jag började ge dem skuldkänslor över mitt liv som jag inte var nöjd med,men märkte genast att det var MIG själv jag var mest arg på. jag googla upp ”ett liv utan drömmar” o din blogg kom upp.Efter att jag nu har läst ditt inlägg så mår jag mycket bättre,TACK!Dina ord är guld värda! Jag är själv Muslim o har nu läst igenom lite av dina inlägg o gillar dem starkt. fortsätt med det:)

  2. tack Donia, vet du, kommentarer som den du just skrev är det som gör det värt att skriva. Gud välsigne dig! Och ja, jag skriver det även om du är muslim , för Jesus Guds son sa att det spelar ingen roll om du är jude eller grek eller något annat, vi är alla lika i Guds ögon, lika älskade av honom. Varmt välkommen hit till bloggen ,hoppas du ska trivas.

Kommentera

