Energialstrare eller energitjuv?

 Har du mött någon människa som bara genom att vara närvarande och kanske inte ens fysiskt stjäl all din energi? ALL din kraft liksom bara dräneras så fort du kommer i kontakt med denna människa. Du blir irriterad, småsur, humöret går ner i botten, och du känner dig allmänt kass. En sådan människa vill bara stjäla av din energi, din kraft , din glädje och ta den till sig själv. En sådan person lever av andra.

Sen finns det motsatsen. Personer som när du träffar dem får dig att skratta , le, känna dig tillfreds, må bra, känna dig värdefull och älskad. Sådana personer ger dig energi kraft och omsorg. Istället för att stjäla av din kraft, fyller de på dina batterier och alstar mer energi åt dig. När du har haft kontakt med en sådan människa sitter den känslan i länge efteråt , att du har ett välbefinnande i kroppen som du inte hade förut innan du hade den här kontakten.

Känner du igen dig i situationerna ovanför? Har du råkat ut för någon av typerna? Ja , det skulle jag tro att du har…. En som verkligen var en energialstrare var Jesus. Han fick människor omkring sig att må bra, att hitta det där välbefinnandet som inte fanns innan. Bara genom att befinna sig i ett rum tillsammans med Jesus  hände otroliga saker . Fysiska helanden, psykiska helanden, uppenbarelser, ja you name it…

Jag skulle vilja vara en energialstrare. En som bara genom sin närvaro får folk att må bra, känna sig tillfreds. Jag vill ge något av mig själv istället för att försöka ta  eller stjäla av någon annan . Den positiva energi och attityd som jag finner i Jesus , vill jag förmedla till andra och Gud hjälpe mig att göra det på så många olika sätt som möjligt…

Ha en riktigt bra dag och Gud välsigne er.

4 responses to “Energialstrare eller energitjuv?

  1. Hej Tillbedjare
    Du är en stor energialstrare! Du pekar på Jesus på ett sådant sätt att det blir till stor välsignelse! Jag brukar börja dagen tillsammans med dig Tillbedjare och Gud och Guds ord! Det är en bra start för att få välsignad himmelsk energi direkt från himlen! Tack för att du hjälper mig att se på Jesus och rannsaka mig själv!

  2. Tack Ellinor, jag blir glad när jag hör att du börjar dagen med Gud och Guds ord. Sen att jag också, får vara med på ett hörn gör ju inte saken sämre…

  3. Jag kan inte låta bli att gilla detta inlägg!!! Så sant, så bra. Ja, tack gode Gud för varje ”energialstrare” jag träffat hittills och kommer att träffa. Intressant koppling att nämna Jesus som den störste av dessa…:) Ja, jag tackar Gud för flera personer jag kommer att tänka på som är av den ”goda” sorten… mer sånt till världen! Peace.

Kommentera

