Jag och mitt hus…

 Jag har bestämt mig… jo det är sant. Jag har bestämt att Jag och mitt hus ska tjäna Herren.

Som får i Herrens hjord har vi alla gått vilse. Vi är långt borta från hjorden och irrar omkring ensamma i bland alla vilda djur som vill oss illa. Det är hög tid för oss att vi hittar tillbaka till resten av hjorden och hög tid för oss att vi bestämmer vad det egentligen är vi vill.

Jag försöker dagligen att hitta tillbaka , ibland går det, ibland irrar jag bara runt i cirklar, men tack vare nåden i Kristus finner Han mig just där jag för tillfället befinner mig. Han väntar inte på mig en mil längre fram, nej, Han kommer mig till mötes där jag är och tar mig vid handen.

Jag vill fatta ett beslut, ja göra ett avstamp, att från och med denna dag skall jag och mitt hus endast tjäna Herren. Jag vet inte om jag kommer att lyckas…hindren är många och fallgroparna är djupa… men det är min intention att göra så. Det är mitt beslut idag och det kommer att vara mitt mål som jag kommer att sträva mot.

Och du?…

Josua 24:15

” Om ni är ovilliga att tjäna Herren, välj då idag vilka ni vill tjäna: de gudar som era fäder tjänade på andra sidan Eufrat eller de gudar som dyrkas av amoreerna, vilkas land ni bor i. Jag och min släkt vill tjäna Herren”

Kommentera

