Bygglov

Vet du om att du har ett bygglov? Ja det är redan godkänt. Till och med utan att du har ansökt om det. Du har ett bygglov som dessutom aldrig går ut. Det gäller för evig tid. Har du börjat bygga?

Ja , har du det? Har du börjat bygga på altaret? Du har nämligen ett bygglov för ett altare.

Varför skulle jag bygga ett altare? …Jo för att det är där som man lägger det som man vill ge till Gud. Gud själv har gett dig bygglov för ditt altare, i ditt hem. Om du vill offra din tid , dina pengar , dina böner , dina lovsånger ja då gör du det på altaret. När du offrar till Gud av det som är ditt och det du är i dig själv stiger han ner och tar emot det du ger och doften av ditt offer stiger upp till honom.

Nu säger du till mig, men jag har inte varken tid eller plats att bygga och placera ut ett altare i mitt hem. Nej , jag pratar inte om något du kan ta på. Jag pratar om att bygga ett altare inom dig. En plats inom dig dit du kan gå när du är med Gud och vill ge dig till honom. En helig plats, där Guds närvaro är eller kan komma.

Noah (Gen8:20) Abraham(Gen 12:7;26:25) Jakob (Gen35:1-3) Mose( Ex17:15) Josua (Josua 8:30), alla dessa Gudsmän och många fler därtill byggde sina altaren åt Gud. Nu är det vår tur. Dessa Gudsmän har gått ur tiden, det är nu vår tur att resa altaren för vår Gud. En sak till bara… se bara till att altaret blir åt Gud och inte någon annan ( Josua 22:19).

Vad väntar vi på, bygglovet är färdigt , sätt igång och bygg!

Kommentera

