Tro det eller inte

Tro det eller inte… men Guds ord, vi ser det varje dag. I olika delar av världen händer precis det som står skrivet i Herrens ord. Att vi sen som mänsklighet väljer att inte förstå att Gud har förvarnat oss, det är en annan femma. I Hesekiel 12:21-28 kan vi läsa följande:

21.  Och HERRENS ord kom till mig; han sade:
22.  Du människobarn, vad är det för ett ordspråk I haven i Israels
land, när I sägen: »Tiden går, och av alla profetsynerna bliver
intet»
23.  Säg nu till dem: Så säger Herren, HERREN: Jag skall göra slut på
det ordspråket, så att man icke mer skall bruka det i
Israel.  Tala i stället så till dem: »Tiden kommer snart, med
alla profetsynernas fullbordan.»
24.  Ty inga falska profetsyner och inga lögnaktiga spådomar skola
mer finnas i Israels hus;
25.  nej, jag, HERREN, skall tala det ord som jag vill tala, och det
skall fullbordas, utan att länge fördröjas.  Ja, du gensträviga
släkte, i edra dagar skall jag tala ett ord och skall ock
fullborda det, säger Herren, HERREN.
26.  Och HERRENS ord kom till mig; han sade:
27.  Du människobarn, se, Israels hus säger: »Den syn som han skådar
gäller dagar som icke komma så snart; han profeterar om tider
som ännu äro långt borta.»
28.  Säg därför till dem: Så säger Herren, HERREN: Intet av vad jag
har talat skall längre fördröjas; vad jag talar, det skall ske,
säger Herren, HERREN.

Vi lever i profetiornas fullbordan, men på grund av att vi har tappat kunskapen och insikten så ser vi det inte. Vi är blinda och döva. Ack vi människobarn behöver inse att den ena profetian efter den andra slår in just som du läser detta…

och vad gör du? Vad är din reaktion? Ditt svar? Herren visar sitt missnöje och sin vrede med oss människobarn och vi väljer att blunda och stänga öronen. Vakna! Öppna ögonen! Vänd om!

Det är inte tid att vara styvnackad, utan ödmjuka dig inför Herren och ta emot hans räddning.  Alternativet …. ja det är inget jag rekommenderar.

Kommentera

