Ge mig tro

”Jesus sade: Om jag kan? Allt är möjligt för den som tror.” ( Markus 9:23)

Ge mig tro, Herre

Tro på att du är starkare än alla hinder

Ge mig tro att dina möjligheter övervinner allt som spärrar vägen

Ge mig tro att se det som komma skall

 Det som ligger fördolt i framtiden 

Ge mig tro att kunna lita på ditt ord

Och ta emot dina välsignelser

Herre ge mig tro och mod att kunna släppa taget om min oro

Ge mig tro att överlämna mig helt och fullt i dina händer

Herre, du vill göra mig hel och äkta

Hjälp mig tro på dina gärningar och inte tvivla

Herre låt mig få känna ett sådant förtroende för dig

Att jag totalt kan släppa kontrollen till dig

Och låta dig nå ännu djupare in i mitt inre.

Herre låt min tro få vara som ett senapskorn

Som planteras i bördig jord

och får växa och bli till ett ståtligt träd

Herre, låt min tro få kunna flytta berg som står i min väg

Herre, låt din tro få bli min tro.

Kommentera

