Tillbakablick

Satt och läste  igenom lite gamla inlägg idag. Blev riktigt förvånad själv. Har jag verkligen skrivit det här? Bevisligen har jag ju faktiskt det, men jag tänker att jag måste ha haft hjälp från ovan.

Det finns stunder när man känner att nu , nu lägger jag ner det här. inspirationen är lika med noll, inget vettigt har jag och skriva, orkar inte , men just då kommer de…

tankarna, kommentarerna, ja de där små uppmuntrande orden eller idéerna som gör att man fortsätter ett tag till. Jag skulle vilja fråga en sak. Har du något favoritinlägg? Nåt som verkligen fastnade i dig?Om du har tid och lust skulle jag vilja veta vilket i så fall. Lägg en kommentar om du kan, bara för att stilla min nyfikenhet. Jag är ju ganska säker på att mina favoriter inte är samma som dina.

Sen , för kännedom, så har jag lagt in om semester hos chefen, men inte fått svar än, så tills svaret kommer blir det till att fortsätta skriva. Men även en liten sekreterare behöver semester ibland.

10 responses to “Tillbakablick

  1. Ett av mina favorit inlägg var offer eller segrarre?
    Den var riktigt, talade verkligen in i mitt liv 🙂
    Gud välsigne dig! Hoppas du inte tar en för lång semester, man blir verkligen uppmuntrad av att läsa dina inlägg:)

  2. Jag kan inte räkna upp alla! Jag har inte känt till den här platsen så länge, men vet att du får dina inlägg från Den Helige Ande, det känns när jag läser dem. Jag börjar min dag med dina inlägg, det är som att dricka av levande vatten, du har kranat upp det och räcker det till mig, men Gud själv är källan där vattnet är hämtat. Jag tror att din blogg betyder mer än du någonsin kan ana. En del inlägg skriver jag ut på skrivaren för att ha lätt tillgängliga att läsa under dagen. Andra inlägg sparar jag i hjärtat. Jag har inte läst något inlägg som inte berört mig på djupet.
    Något konstigt håller på att hända med de kristna bloggarna. Jag tror att de makter som önskar att de ska bli borta, har sammansvurit sig på ett speciellt sätt så att vi ska tröttna och ge upp. Många talar om att det börjar smyga sig på en viss bloggtrötthet, en viss känsla av meningslöshet. Många har börjat skriva om detta ungefär samtidigt. Undrar var detta kommer ifrån?

    Visst behöver du vila, det är inte så jag menar, men jag vill att du ska veta hur värdefulla dina ord är. Och jag vet att du får dem från Herren själv, även om du inte själv är medveten om det.
    Så tack Förebedjare! Tack för allt du har förmedlat hittills! Jag önskar dig Guds välsignelse av hela mitt hjärta och ser fram emot ännu fler himmelska, välsignade inlägg, när du känner att du orkar fortsätta att ge till oss hungriga!Må Gud fylla dig med kraft och fortsatt rik välsignelse!

    • Tack Ellinor, jag kommer inte att lägga ner , det är jag alldeles för enveten för att göra. Känner bara att jag ,måste ladda mina batterier ett par dagar och hitta ny inspiration. Vill ju inte skriva bara för att skriva heller utan vill verkligen att det ska komma ord som berör och får läsaren att stanna upp och tänka. Så tappa inte sugen om där inte finns ett nytt inlägg VARJE dag , utan titta då istället på nåt av de äldre och häng kvar på bloggen för jag kommer snart igen. Och tack för att du så troget tittar in 🙂

  3. Väldigt svårt att svara på när jag scrollar tillbaka och letar. Vet att det funnits många guldkorn som passat in i mitt liv just då när jag läste dem, men nu hittar jag inte just dem, idag finns det andra guldkorn, som passar in just idag. Jag kan bara uppmuntra dig och uppmana dig att fortsätta lyssna inåt och skriva det du får av Honom, bara flöda på, utan måsten och krav. Då kommer du orka utan någon längre semester också, tror jag 😉

    Har du funderat ut att trycka dina texter, som in en andaktsbok…?

    • Nej det kommer som sagt inte bli någon längre semster men några dagar i alla fall ,… tror jag Och för att svara på din fråga Celia så visst har den tanken funnits och finns väl fortfarande men , tiden saknas… det är så mycket man skulle vilja och att välja ut vilka inlägg som är med eller inte i en eventuell andaktsbok är svårt för att inte säga tidskrävande. Men kanske någon gång om Chefen vill…

  4. Ja syrran det kommer säkert inte att vara någon längre tid, om jag känner dig rätt. Du har förvaltat din gåva väl, och chefen låter dig säkert få vila. I stillhet o förtröstan varde ni starka säger Han. Kram på dig.

  5. Hej! Jag håller med Ellinor 🙂 Nu väntar jag med spänning och hoppas du kan vila så länge du behöver. Vi andra kan passa på att göra återblickar på dina tidigare inlägg. Tänk att han använder oss alla där vi bäst behövs. Ha det så gott!

Kommentera

