Lilla pappsen

Lilla papssen, tack för att du vill lyssna till lilla mig. Tack för att du har tålamod med mig, med alla min stolligheter och dumma påhitt. Tack för att du tillrättavisar och hjälper mig när jag är på väg åt fel håll eller bara springer runt som en annan yr höna. Hur ska jag kunna tacka dig tillräckligt för allt det du gör för mig?

Pappsen,  vet du , idag var verkligen en tuff dag, du vet en sån dag som man önskar att man inte var född. Redan  på morgonen började det… tappade kaffekoppen och allt rann ut…alltså inget kaffe. Sen på jobbet slog jag mig så jag fick blåmärken och till råga på allt hade jag glömt frukostmackan och lunchboxen hemma på köksbänken. Lilla pappsen jag blev så arg på mig själv…!

På lunchen gick jag ut och köpte en färdiglagad micromat och när jag kom tillbaka insåg jag att jag hade glömt den i affären och då var det bara att traska tillbaka och hämta den. Men tror du pappsen att jag hann och äta den? Nej,  för när jag kom tillbaka var lunchrasten slut och jag skulle börja jobba igen.

Trött och hungrig körde jag sen hem efter jobbet och kan du tänka dig, bilskrället stannar, halvvägs hem. Stendöd! Det är tur att du har givit mig ett par apostlahästar, de hade jag användning för idag. medan jag gick där började jag faktiskt att tänka. Tänk va bra vi har det här  egentligen. Vi har bil, hus , kan koka kaffe på morgonen, till och med lunchrast på jobbet. Ja jag har faktiskt ett jobb, vilken välsignelse. Och jag började sjunga… gick där vid vägkanten , medan bilarna susade förbi och sjöng , den ena lovsången efter den andra och det regnade, och regnade och regnade. , men vet du lilla pappa… Jag är så tacksam! Så glad, så lycklig att du finns i mitt liv. Tack för att du på detta sätt visade mig vad mycket jag har att vara tacksam över.

Kommentera

