Tack

Tack Gud för luften som jag andas, tack för din nåd som omger mig. Tack för att jag får lov att kalla mig ditt barn och tack för att jag kan krypa upp i din famn. Tack för omsorgen du har om mig och tack för ditt beskydd över mitt liv. Tack Herre, för att du leder och visar mig vägen , med ljuset från ditt ord och med puffar och tillrättavisningar för du mig dit du vill.

Tack för att du har tålamod med mig, tack för att du förlåter och suddar ut det som var, de fel jag har gjort. Tack för att du inte ser mina misstag när jag kommer i ditt namn Jesus, utan du tar min plats inför åklagaren, du som är det felfria och rena offerlammet. Tack för att du dog för mig.

Tack för att jag få komma inför din tron , i tacksamhet och tillbedjan. Tack för att jag får komma som jag är. Tack för välsignelser och tillrättavisningar , tack för att du är min far.

Kommentera

