Ängeln i rummet

Plötsligt stod han där… Majestätisk, enorm, skimrande vit, på ryggen hade han två stora långa vingar som gick ända ner till golvet. Man kunde känna vinddraget från vingarnas sakta rörelser, och en svag susning hördes genom den stilla tystnaden.

Jag satt där i sängen som förstenad, livrädd… vad ville han mig? jag kunde inte ta mina ögon ifrån honom. Hans skönhet var så bländande.Med skräckblandad förtjusning tittade jag på honom. Han såg på mig och sa: ”Var inte rädd!  jag kommer med ett budskap till dig, ja till hela världens folk. En stor glädje! En frälsare har fötts åt er idag i Davids stad.Han har kommit för att rädda världen, han har kommit för att rädda dig. Han är Messias, Herren. Alla som tar emot honom tar emot det eviga livet. Är du redo att bli räddad?”

När ängeln hade sagt dessa ord hördes ett korus av röster som prisade och lovade Gud . ”Ära vare Gud i höjden och fred på jorden åt alla dem han har utvalt” Kören ekade i mitt huvud… så mäktig lät den.Fick en sådan stark lust att sjunga med i den och jag började att nynna…tills jag insåg att jag satt i sängen och sjöng för full hals.

Vände mig om och tittade i rummet. Allt var som vanligt, ängeln som förut stod mitt på golvet var nu borta… vart hade han tagit vägen? När gick han och hur? Var det bara en dröm? Orden han sa ekade ännu i mitt huvud och den maffiga änglakörens underbara melodi och lovsång ringde fortfarande i mina öron. Nä… det var ingen dröm… det var ett budskap till mig …och dig. Är du redo att bli räddad?

Kommentera

