Älskad, förlåten, fri

Herre ge mig vissheten om att jag är älskad, låt mig känna din kärlek omsluta mig på alla sidor , dag och natt. Låt inte mörker och ondska få grepp om mitt liv utan fyll det med glädje och ljus. Lär mig att älska så som du har älskat och älskar mig. Hjälp mig att älska mina medmänniskor  och visa på din kärlek.

Herre ge mig vetskapen om att jag är förlåten. Att alla mina fel och brister, alla synder jag har gjort är bortsuddade den dag jag tar emot din kärlek. Lär mig att förlåta så som du har förlåtit , alla de som mot mig har gjort något som har givit mig sår , som stuckit i hjärtat vassa taggar. Lär mig att uthärda dessa taggar som du gjorde med törnekronans taggar på Golgata.

Herre jag ber att du bevisar att jag är fri. Fri från bojor och saker som binder mig. Din kärlek , din död , din seger på korset gav mig friheten. Hjälp mig att på rätt sätt ta emot den och omfamna min frihet och leva i den dagligen. Låt inte bojorna få lägga fälleben för mig, och snubbelstenarna , hjälp mig att se dem innan jag faller.

Herre,  Jesus Kristus, jag tackar dig för att du har gjort mig

ÄLSKAD, FÖRLÅTEN OCH FRI

i ditt namn! AMEN

Kommentera

