Mästare…hör

Mästare …hör min bön. Inför dig vill jag komma i all min enkelhet och ovärdighet, precis som jag är bara för att be dig att du är med mig . Jag vill be om din nåd, om din kärlek och omsorg. Jag önskar att jag vore mer lik dig för varje dag som går. Du är den jag vill efterlikna. Låt mina fötter få trampa i dina fotspår, vandra den väg du vandrat, men hur skulle jag kunna det? Det jag har kommer inte ens i närheten av att mäta sig med dig så hur skulle jag kunna göra det du gjorde?

Mästare…hör min bön…hjälp mig att visa människorna runt omkring mig vem du är  och att du bor inom mig. Inte genom att dunka in det i deras huvuden utan genom att du syns i mitt liv, i min vardag, i sättet jag är, genom att jag får reflektera dig genom mitt liv.  Hjälp mig att göra skillnad i min närhet. Låt min närvaro få sätta spår.

Mästare… hör min bön… jag ber att året som precis har börjat ska få bli ett år där du kan använda mig som du har tänkt.  Låt mig detta året få bli till välsignelse för alla i min närhet. Mästare …hör min bön…Amen

 

Kommentera

