Om tiden skulle ta slut

Om tiden skulle ta slut idag…

Har jag då gjort det jag skulle? Har jag sagt det jag ville? Har jag talat om för dem som behöver veta att de betyder nåt för mig. Vet de om hur viktiga de är i mitt liv?

Om det var sista gången vi sågs idag… vet du då vad som finns i mitt hjärta? Vet du då var du har mig? Hur mycket du betyder för mig?

Om tiden skulle ta slut nu…Skulle jag vara nöjd med vem jag är och vad jag är, vad jag sagt och vad jag gjort? Finns det fortfarande saker jag tycker mig ha ogjorda? Kanske finns det saker som jag ångrar? Har jag relationer som inte är uppordnade? Finns det någon där ute som väntar på mitt ”Förlåt”?

Om det bara fanns några få timmar kvar, vad skulle jag använda dem till? Frågan är uttalad … men svaret…ack så svårt att finna.

Kommentera

