Se jag gör allt nytt

Känslan av misslyckande tränger sig på. Den letar sig in i alla skrymslen. att försöka mota den är lönlöst. Den tar sig förbi alla hinder jag sätter upp för den. Peptalket med coachen, bästa vännen som uppmuntrar, partnern som säger att det inte spelar någon roll, som säger att du är älskad ändå…

Försöker skaka av den… känslan av misslyckande. Åhhh… vad den är envis! Varför?

Varför kan inte jag få känna mig lyckad, bra? Om jag ändå kunde sudda ut det gamla, börja om igen. En ny start. Tankarna irrar en stund…börja om på nytt…det vore nåt… en röst viskar i luften ” Uppenbarelseboken 21:5, läs den”.

Vem? Var? Hur? Min nyfikenhet tar överhanden och jag går till bokhyllan och dammar av konfirmationsbibeln och slår upp sista boken i bibeln. …är det första gången jag öppnar den här bibeln?  Ja …kanske…men när jag sakta börjar läsa kapitel 21 vers 5 inser jag att det här inte kommer att bli den sista… När jag läst versen för femte gången ryser jag i hela kroppen och jag har ståpäls som Gunde Svan så festligt uttryckte det en gång i tiden…Nej… sista gången blir det inte. 

Se…jag gör allting nytt…

Kommentera

