Låt roten stå fast

Herre, tack för att jag får ha mitt rotfäste i dig. Tack för att mina fötter får växa på din fasta klippa, tränga sig ner och finna sitt fäste djupt ner i ditt ord. Lär mig att växa, och växa både på djupet och på bredden, inte bara den del som är mitt personliga jag utan att roten får växa sig djupare och starkare i dig, så att de kan stå emot stormar och översvämningar.

Lär mig att din kärlek är det som får mig att växa och hjälp mig att dricka ur den källan för att hämta kraft och näring. Gör mig villig att tjäna. Låt min tro  få växa sig stark . Hjälp mig också att kunna ge och dela med mig av din kärlek till andra som kanske har tappat rotfästet eller inte ens har haft något. Hjälp mig fånga upp  de i min närhet som driver i vinden och som behöver en fast klippa.  Låt mig få tjäna som ankare för dem.

Tack för att du tar ett stadigt tag och inte släpper och att jag får rota mig i din mylla och i din trofasthet.

2 responses to “Låt roten stå fast

  1. Uppfriskande läsning, tack!

Kommentera

