Ljuset

Ljuset,…finns inom mig. Det lyser upp mitt inre, alla mörka vrår. Det sprider värme och ljus där inget annat funnits än mörker och kyla.
Ljuset,…lyfter fram saker som var gömda, ut där det blir synligt. Saker somjag kanske helst skulle glömt, och gömt.
Ljuset,…finns inom mig, men det stålar också ut. Jag som är som ett trasigt lerkärl, med sprickor och hål, jag kan få hysa ljuset. Då letar sig ljuset ut genom springorna och lyser på de i min närhet.
Ljuset,….som omger mig, ger frid och ro. Tänk,…jag kan få återspegla en del av den strålglans som finns inom mig.

Kommentera

