Livet är skört

 Livet är skört… Vad säger man? … Vilka ord räcker till när olyckan är framme? När mattan helt plötsligt dras undan under fötterna på dig eller på någon annan i din närhet. Hur kan man hjälpa trösta  få smärtan att försvinna? Hur kan man hjälpa någon att få glädjen tillbaka, när glädjen de hade rycktes bort helt apropå?

Ingen lätt uppgift. Kanske till och med en omöjlig uppgift. Men… det jag kan göra är  att visa att jag finns…Att mina öron är öppna..och att jag orkar lyssna… Att min axel går att luta sig mot…Att det inte gör nåt om axeln blir genomvåt av tårar…. orden du försöker komma på att säga kommer inte till att räcka till…De kommer för alltid att vara för små. Svaren på frågorna har du inte… det finns inte… Största frågan av dem alla förblir obesvarad: VARFÖR? Ingen vet. Guds vägar är outgrundliga.

Kommentera

