Bara en liten tanke…

Tänk om vi kunde få sånt begär efter Guds ord och att lära känna Gud som vi har efter godis, choklad, kaffe , och andra väldigt onyttiga men vanebildande saker. Tänk om Guds ord kunde ha samma effekt på oss som dessa saker , som vi faktiskt kan gå över vatten och sten för att fånga.

En dag när du är så där vrålsugen på choklad kan du göra nästan vad som helst för att få tag  en liten liten bit, bara för att stilla ditt sug. Om vi skulle ha samma sug efter Guds ord, att vi för att få tag på en liten liten bit av det skulle kunna gå över vatten och sten då skulle saker och ting förändras radikalt….. eller?

Erkänna det kan jag ju göra att mitt sug efter godis och choklad är större än efter Guds ord, men samtidigt kan jag låta detta få bli en tankeväckare i mitt liv… Hur är det med dig?

2 responses to “Bara en liten tanke…

  1. Ja här ser du en till – men just nu försöker jag i alla fall fasta godis och sötsaker för att få in mer fokus på just Guds goda ord. Bara att ta beslutet och sätta igång gör det mycket enklare än vad jag trodde 🙂

Kommentera

