Lär mig

Lär mig lyssna, rensa mitt öra från omvärldens ljud

Lär mig höra , din ljuva stämma

Lär mig böja mig och lägga mig på knä

Lär mig uthärda smärta som du

Lär mig följa villkorslöst

Lär mig lita  till 100% på dig

Lär mig lyda och göra din vilja

Lär mig tro och låt tron få växa

Lär mig be, och be på ”rätt sätt” och om ”rätt” saker

Lär mig se ljuset när allt är svart

 Lär mig din väg så att jag inte går vilse

Lär mig dina lagar så att jag vet vad som behagar dig

Lär mig vara dig nära

Lär mig förtrösta och våga släppa taget

Lär mig se det att det ”omöjliga” är möjligt

Lär mig ge mig själv, ge dig kontrollen

Lär mig ta emot din nåd

Lär mig dela med mig av ditt ord

 Lär mig ödmjukhet och omsorg om min nästa

Lär mig förlåta och att ta emot förlåtelse

Lär mig vad kärlek är

Lär mig Herre, vem du är

Kommentera

