Jag hade en gång en dröm…

Livet bjuder på många frågor. Cornelis Wresvijk ställer i den här sången några svåra och viktiga frågor. Jag vet inte vem han ställer frågorna till, men mina sådana frågor ställer jag till han som är alltings skapare, han som är början och slut. Han som är allvetande. Inget sker under solen utan hans vetskap. En annan som också frågade var Job. Han ställde många frågor till skaparen.Till slut fick han svar på sina frågor.

Livet är inte alltid som man tänkt , och det är definitivt inte alltid man får som man vill, men vi kan alltid komma till Gud med våra frågor.  Jeremia 33:3 säger:”Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till.”

Vad går du och funderar på?

Kommentera

