Jag tänkte på dig

Jag tänkte på dig den dagen när jag blev till,

Jag tänkte på dig när jag förstod och tiden stod still.

Jag tänkte på dig på olivbergets topp

Jag tänkte på dig när de piskade min kropp

Jag tänkte på dig för varje slag

Jag tänker på dig varje dag

Jag tänkte på dig när jag sa: ”stig upp ta din säng och gå”

Jag tänkte på dig när jag sa: ”Allt du ber om skall du få”

Jag tänkte på dig varje gång jag helade

Jag tänkte på dig när jag brödet och vinet delade

Jag tänkte på dig när jag gick Golgata fram

Jag tänkte på dig och hur du var i min famn

Jag tänkte på dig för varje droppe blod som rann

Jag tänkte på dig och önskade att du vägen fann

Jag tänkte på dig  upp på korsets stam

Jag tänkte på dig när jag beredde vägen fram

Kommentera

