I dina fotspår

Det kommer tider i ens liv när allt känns tungt och jobbigt. Ingenting går som det ska. Motvinden piskar dig i ansiktet och regnet fyller ditt liv med total översvämning och du undrar i ditt stilla sinne om du någonsin kommer att bli torr igen.Det värsta kanske är att du inte vet varför. Du förstår inte. Du tycker att det borde inte vara så här…Och det tycker kanske inte jag heller , men Predikaren 9:2-3 uttrycker denna orättvisa på ett så talande sätt, att livet inte är rättvist alla gånger. 

” Allt händer lika för alla, för den rättfärdige och den ogudaktige, för den gode, den rene och den orene, för den som offrar och den som inte offrar. Det går den gode som det går syndaren, den som svär en ed på samma sätt som den som är rädd för att svära. 3 Detta är det onda i allt som händer under solen, att det går alla lika.”

Det är lika jobbigt varje gång man hamnar i en sådan livssvacka, men då har jag en hälsning till dig. En sak ska du då komma ihåg och det är att det finns en som har gått före dig….i dina fotspår. Han vet vad du går igenom , för han har gjort det. Hos honom kan du hämta kraft och styrka. Han kan lyssna på dina klaganden, han förstår hur du känner. Han gick i dina fotspår innan du gjorde det och vet du vad…Han segrade! Han kom ut levande på andra sidan mörkret. Han tog sig igenom stormen och han simmade över översvämningen utan att dras med. Han om någon vet vad du går igenom. Vem är han? 

Hans namn är Jesus.

2 responses to “I dina fotspår

  1. jag hade en stund för mig själv ute i skogen, där jag gick o beklagade mig för Gud och undrade just, varför varfö varför.
    Tålamodet sviktar, det känns gungigt.
    Jag hoppas o ber om den kraft som du skrev om.
    Tänk på mig i dina böner vad gäller livskamrat o jobb.
    Tack syster

    • Tänker på dig kära syster , inte bara i dag… du finns i mina tankar och du blir upplyft inför Herrens tron… Han vet hur du känner och vad du behöver. Vi kan endast vänta och be… rätt som det är så är tiden den rätta.

Kommentera

