Gud kan inte ljuga

4 Moseboken 23:19  ”Gud är inte en människa, så att han skulle ljuga, 
inte en människoson, så att han skulle ångra sig. 
Säger han något utan att göra det, talar han något utan att fullborda det? ”

Här står det! Svart på vitt. Gud kan inte ljuga. Han kan inte ta tillbaka saker han en gång sagt. Han kan inte låta saker bli ofullbordade om han har sagt att det ska bli så. Vad säger det oss? Jo , att Gud är en Gud att lita på. Att vi kan tro på det han lovar, att hans löften kommer att infrias. När vet vi inte… det vet bara han, men en dag kommer de att bli fullbordade. 

Har du fått ett löfte från Gud? Eller helt enkelt läst ett ord i Hans ord och tagit det till ditt hjärta och sagt att det här gäller mig? Kanske är det ordet om att din familj och barn ska bli frälsta en gång? Kanske är det ordet att allt land du sätter din fot på ska bli ditt,… vad vet jag? Bibeln är full av löften men…Börjar du kanske tvivla? Tycker du att det tar för lång tid? Ser du inte svaret på dina rop? Ge inte upp! Har han lovat något så kommer han att hålla det. Han vet när, var och hur. Lita på honom och stå fast vid hans löfte. Han kan inte ljuga, han kan inte ta tillbaka, han håller vad han lovar.

I Herrens tid får vi svar, i Herrens tid ser vi hans löfte fullbordat.

2 responses to “Gud kan inte ljuga

  1. Tack! Detta behövde jag läsa!:) Det är en verkligen en utmaning att fortsätta att lita på honom medan man väntar på att få se något bli tydligt…men det är det jag/du/vi behöver göra. Tack och lov kan vi alltid komma till honom och säga hur det är och be om hjälp också… Jag tycker ibland att det är svårt att hålla ut och ha tillit men det är det jag vill, och vem skulle jag annars gå till? Gud är Gud!:)

Kommentera

