Funderingar om tacksamhet

Gick idag på jobbet och funderade på det där med tacksamhet. Hur vi allt som ofta inte är nöjda med vad vi har. Vi vill ha mer , andra saker, det vi ser att andra har, ja  helt enkelt vi är många gånger som bortskämda barn. 

Själv skulle jag vilja ha en massa saker, men ändå, slog det mig idag att egentligen borde jag vara tacksam för det jag har. Det fattas ingenting! Inget nödvändigt i alla fall. Jag har ett hem, en säng, mat på bordet varje dag, räkningarna blir betalda tack vare att jag har ett jobb att gå till varje dag. Visst jag har ont i kroppen för jobbet det sliter på en, men jag kan gå, jag kan hoppa skratta och vara lycklig. Egentligen borde jag vara nöjd.

Är jag det? Ja… och nej… Jag är tacksam att jag har det så bra som jag har det. Jag har sett andra som inte har det lika bra som jag, så visst  jag är nöjd…..men förbättringar kan väl alltid göras …eller? Jag har en del saker som jag ber Gud om . Saker som jag skulle vilja förbättra i mitt liv. Det betyder inte att jag inte är nöjd, att jag kanske skulle vilja ha något annat än det jag har just nu, utan det betyder bara att jag är tacksam för det Han har gett mig hittills och jag tackar honom för det Han kommer att ge mig i framtiden. Jag vet att Gud inte slutar att välsigna bara för att du har det du behöver, en annan tid kanske ditt behov är ett annat och då kommer Han och griper in och ser till att dina behov blir tillgodosedda just då.

Tacka Gud för det du har idag, och tacka Honom för det som komma skall redan nu, så att Han vet att du väntar på det, tålmodigt.

”Gud, jag är så tacksam för det du ger mig, Tack för alla dina välsignelser. Tack för mitt hem, min familj, mitt jobb, min hälsa, tack för att vi får lov att må bra och vara glada. Jag tacka r dig för allt det du redan gett mig och ser fram emot att se dina nästa välsignelser komma. Tack för att du alltid ser till mina behov och tillgodoser dem. Du vet vad jag längtar efter och jag tackar dig för att jag snart får ser din hand i mitt liv.”

Kommentera

