Tystnad

Har ni känt nån gång en tystad? Inte en tystnad som är obehaglig, som om man inte ville ha något med dig att göra , utan en tystnad av det slaget som uppstår när allt är sagt….

Det finns liksom inte mer just nu att säga…Inte så att man inte är on speaking terms med varandra, utan det behövs inga fler ord just nu. Som när ett ämne är slutpratat och man väntar på att ett nytt samtalsämne ska dyka upp.

Just nu är jag i en sådan tystnad… för alla er som har undrat varför jag inte har varit lika flitig på att lägga in nya inlägg. Jag har ingen önskan att skriva bara för att skriva, för det blir bara tomt prat, utan ska jag skriva måste det vara med inspiration annars får det vänta tills inspirationen kommer tillbaka… Så ni som väntar… håll ut… den kommer igen , men just nu njuter jag av den tystnad som finns när allt är sagt och orden blir överflödiga.

Ni som tittar hit och söker nåt, jag är säker på att ni kan hitta nåt som ni söker efter bland de äldre inläggen, det har ju blivit några med åren… och så fort jag har nåt att skriva återkommer jag. Gud är god, han vet vad vi behöver…

6 responses to “Tystnad

  1. Jag tycker du gör helt rätt Tillbedjare! Dina inlägg är födda av den Helige Ande och väl värda att vänta på! Tack för att du inte pressar fram något bara för att skriva. Det är ett vist beslut som du har tagit! Jag ser fram emot nästa inlägg, när Gud vill och du är redo. Passar på att önska dig en välsignad sommar! Tack för allt du gett till oss!

    • Tack Ellinor, rätt som det är dyker det kanske upp ett inlägg när man minst anar det. Och som det heter… ”den som väntar på nåt gott….”

  2. Härligt när dessa stunder av vila infinner sig. Kram kram kram

  3. Du är mycket vis du. Du kanske får lite semester och vila ett tag. Blir spännande att se vad Helig Ande skall ladda dig med framöver. 😀 Ses snart hoppas jag!

Kommentera

