Instruktioner mot jättar

Det finns något som är känt som jättar. Enorma varelser som inger skräck vart de än går. Stora människoliknande varelser , urstarka och oftast med ett humör som heter duga. David stred mot en och vann!

Jättar kan framträda i våra liv på de mest omöjliga ställen och när vi minst anar och vill. Det är sådant som ställer sig i vägen och vill förstöra och spärra vägen vi går på. Idag kan man blicka tillbaka och se på vägen som ligger bakom och inse att man faktiskt kan vinna över dessa jättar. Jag kan se dem liggandes vid vägkanten, utslagna och eller döende. Instruktionerna om hur man tacklar jättar finner jag i Herrens ord och dessutom sa en god vän till mig dessa ord en gång, som har fastnat i min hjärna. Kanske kan de hjälpa dig idag så som de har hjälpt mig så många gånger….

”När du ser en jätte, gör då alltid klart för dig i vilken position solen står, för att utesluta att det faktiskt bara är skuggan av en dvärg du ser”

För att avsluta med några visdomsord: Allt är inte vad det ser ut som- skenet kan bedra. Upp till strid!

2 responses to “Instruktioner mot jättar

  1. WAAAOOO!!! Tack för uppmuntran! Jag behövde den sannerligen och sparar den i mitt hjärta!
    Guds välsignelse och tack för alla dyrbara pärlor du ger, Jag sparar dem som en dyrbar skatt till framtida bruk. 🙂

Kommentera

