Flödet

Psaltaren 46 talar om en flod, en ström. En ström som rinner genom Guds boning. Den strömmen säger psaltarpsalmen att den ger glädje. Andra resultat av den strömmen är att den som har den inte ska vackla, inte vara rädd, han skall få hjälp av Herren och han ska inte falla.
Den strömmen vill jag ha. Hur ska jag få den strömmen in i mitt liv?
Det första jag måste göra är att inbjuda Herren i mitt liv. Göra honom till Herre i mig. Nästa steg jag behöver göra är att helga mig. Varför? Jo för Herren kan inte bo där synd är. Han är för helig för det.
Jaha tänker du… Och hur går det till? Jo öppna din mun och ditt hjärta, bekänn att Du är en syndare i behov av  en frälsare. Jesus är frälsaren som dog för din och min skull. Genom sin död frälser han dig och du blir helgad genom honom. Sedan kan du ta emot strömmen från Gud när han tar sin boning i dig och flödet av glädje, frid och trygghet översvämmar dig

Kommentera

