Hälsa världen…

En kväll för lite mer än ett år sedan satt jag som vanligt i soffan och tittade på TV, ett program med sång och musik. Flera bra låtar och det var roligt att se…Ut på scen kommer en ljus kille , som jag kommer ihåg var duktig redan året dessförinnan och jag hoppades att han skulle va bra nu med…Musiken börjar. Bakom honom ses texten till sången på storbild och min blick fastnar på orden. Det är inte längre killen som sjunger…orden kommer från Jesus. Så här sa han:

”Jag var rädd i hela mitt liv att inte räcka till, men den dagen och kvällen var jag inte rädd. Väskan var packad, tärningen kastad, ingen återvändo fanns. Jag lämnade allt. Hela världen väntade just på mig, men saker och ting kommer aldrig bli detsamma efter det…

Hälsa världen att jag är här för att förändra den, hälsa världen att jag är här för att visa den att jag bryr mig och är sann. Hälsa världen det.

Det finns en plats i himlen för var och en, och jag hör hemma här. Jag sökte Gud och jag fann, och så här blev allt till slut. Men hela världen väntar just på mig, men saker blir ej mer detsamma igen när jag kommer igen.

Hälsa världen att jag är här för att förändra den, hälsa världen att jag är här för att visa den att jag bryr mig och är sann. Hälsa världen det.

Jag är på väg, ja jag är på väg, det är inte långt kvar nu, ja hälsa världen att jag kommer tillbaka, jag är på väg, det dröjer inte, bara hälsa världen att jag är snart på väg. Ja hälsa världen att jag är här för att förändra den, hälsa världen att jag är här för att visa den att jag bryr mig och är sann. HÄLSA VÄRLDEN DET!”

Låten tar slut och jag sitter där och undrar…hörde jag rätt? Undrar hur många ögon och öron som var blinda och döva för det meddelandet? Men Gud han använder det som finns…till och med stenar och djur för fram Guds meddelande om inte det finns andra medel… så varför inte en kille i melodifestivalen som troligtvis inte vet om att han är använd av Gud? 

 

4 responses to “Hälsa världen…

  1. TACK för att du delade den texten! Den blev till så stor välsignelse också för mig! Gud välsigne dig.

  2. Har inte hört den på jättelänge, men efter jag sett den här så spelades den ett par timmar på radion :). Tack för allt du delar med dig

Kommentera

