Problem? Du har väl inte glömt…

f3a4cf175e11ca407776fe167c584beb

”Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen” Joh 16:33

 Oroar oss, det gör vi alla, det är så lätt att glömma de orden Jesus sa. Ibland behöver vi påminna oss om dem, idissla dem, ta till oss dem varje dag. Jag skulle själv vilja ha det här fotot i en stor tavla på väggen hemma så att jag varje dag blir påmind om att i honom har jag frid, och att jag kan kasta all min oro på honom.

Problemen finns alltid där, de kan vi inte undvika, men vi kan undvika att de får ta glädjen, friden eller lugnet ifrån oss. Lämna orons tunga ok vid korsets fot och iklä dig istället fridens lätta klädnad.

Kommentera

