Vilken är din dröm för det nya året?

Igår kväll satt jag och tittade på en film och så där mitt i filmen bryts det för det är lottodragning i  direktsändning. Inget speciellt intressant med det, speciellt inte om man inte har spelat på lotto, vilket jag inte hade. Men en sak fångade min uppmärksamhet och inte var det de små färgade bollarna med nummer utan en undersökning som presenterades gjord av Sifo om vilka som var kvinnors respektive mäns drömmar för året som kommer.

Kvinnorna hade drömmar som handlade om kärlek, relationer och familj, medan männens drömmar handlade om att vara ekonomiskt oberoende, leva på sin hobby och …..Hör och häpna!…. Möta Gud!!!

Där ute, finns alltså en hel drös med Gudstörstande män i alla åldrar. Jag blev alldeles överrumplad av tanken….och den fick mig att inse att jag nog är mer sterotyporienterad än vad jag egentligen vill medge. Någonstans i Sverige finns dessa män som inget hellre vill än att vara ekonomiskt oberoende, leva på sin hobby och som har en enda stor önskan att få möta Gud.

 Min önskan blir således att dessa män , var de nu än befinner sig i vårt avlånga land , skulle kunna hitta in hit till min blogg och på så sätt få en liten hjälp på traven att möta sin frälsare. Undrar just hur detta ska gå till… men det får jag nog lägga i Herrens händer. Om du vill hjälpa till att få dessa Gudslängtande män att möta sin frälsare, kanske känner du någon av dem,så skicka en länk eller dela ett inlägg som du tror skulle kunna hjälpa dem att möta Gud och uppfylla deras drömmar för 2015. Jag är säker på att de för alltid kommer att tacka dig om du fick dem att nå sina drömmar för det här året.

Låt oss tillsammans förverkliga männens drömmar i år,…. eller i alla fall en av dem.

One response to “Vilken är din dröm för det nya året?

  1. god fortsättning syrran. Att hänvisa till dina sida kommer jag att göra. Intressant som du skrev att just männen längtade. Jättebra, jättebra. Förhoppningsvis så lyssnar fortfarande kvinnorna på männen 🙂

Kommentera

