Med knäppta händer

Med ödmjukhet i rösten,

med skälvande ben

nalkas jag dig

min frälsare och kung.

Ditt ord får trösta ,

genomtränga varje del

ditt ord gör mig hel.

Med knäppta händer kommer jag,

här inför din tron idag

Du är värdig allt lov och pris

Med knäppta händer ber jag om frid

index

*~*

Med krossat hjärta

med en bön om hjälp

nalkas jag dig

min hjälpare och Gud.

Din hand mig leder

varje dag jag dig behöver

i ditt ord  jag beder

Med lyfta armar kommer jag

inför din tron idag

 Du är värdig allt lov och pris

Med lyfta armar ger jag mitt liv

bön-lyfta-händer-268x300

*~*

När stormen piskar på

och mörkret hopar sig

nalkas jag dig

min fader och vän.

Ditt ljus får lysa

föra mig framåt

du är mitt livs styrka

På böjda knän faller jag

inför din tron idag

Du är värdig allt lov och pris

På böjda knän överlämnar jag mig

on-bended-knees-prayer-requests-dear-lord-mingle-city-760146

3 responses to “Med knäppta händer

  1. Så otroligt vackert beskrivit bönen, ropet på hjälp till vår Far

  2. Härlig läsning! 🙂

Kommentera

