Ett nytt oskrivet blad

Det förut vita tomma pappersarket är nu fyllt med bokstäver och händelser. Den sista dagen på året är här och bakom mig har jag ett helt års händelser och tankar. Enligt mitt tycke , kunde tankarna varit fler och djupare, medan händelserna hade kunnat tona ner sig en del. Det här får bli ett arbetsområde inför nästa oskrivna blad som nu ligger där bredvid mig och väntar på sin första bokstavskombination.

Ett nytt oskrivet blad… det är just vad ditt liv är i detta nu. Den enda som vet vad som kommer att stå på detta nu tomma vita ark , i slutet på nästa år är Herren. Han har en plan för dig, allt är planerat in i minsta detalj och det enda du behöver göra är att säga -” Ja, här är jag”.

Han vill att du hjälper din nästa- talar du ord som är balsam för sårade själar?

Han vill dela sina tankar med dig, -vill du lyssna på honom på lärjungavis?

Han vill att du förstår att göra Hans vilja och inte din- vänder du andra kinden till?

Han vill ha dig, du som står upp för sanningen och förtröstar på Honom i allt- är du den han söker?

”Herren Herren har givit mig
en tunga med lärdom,
så att jag förstår att med mina ord hjälpa den trötte. Han väcker var morgon mitt öra, han väcker det till att höra
på lärjungasätt.
5
Herren Herren
har öppnat mitt öra, och jag har inte varit upprorisk, jag har inte vikit tillbaka.
6
Jag höll fram min rygg
åt dem som slog mig och mina kinder åt dem som ryckte ut mina skäggstrån. Jag dolde inte mitt ansikte
för hån och spott.
” (Jes 50:4-7)

”Vem bland er fruktar Herren och hör hans tjänares röst? Om han än vandrar i mörkret och inte ser någon ljusning, skall han förtrösta
på Herrens namn och stödja sig på sin Gud.
”( Jes 50:11)

Herre, låt det oskrivna bladet få fyllas av dig och det du leder mig att göra genom din hand. Låt det få inkludera tröst för människor i nöd, förtroende och kämpaglöd för din sanning. Led mig på rätta vägar där du kan använda mig och de gåvor du har planterat i mig. Låt mina ögon och öron vara öppna och tillgängliga för ditt tilltal och dina syner, och min mun beredd att dela ditt ord till helande för förlorade hjärtan av sten. Låt mina händer och fötter vara dina verktyg och redskap i den här världen, till människors väl.

AMEN

Kommentera

